Aanbiedingen & Last minutes
Meld je dan aan voor onze Nieuwsblaf.
Onze Nieuwsblaf staat vol met het laatste nieuws, aanbiedingen en leuke acties. Like onze Facebook pagina en je ziet veel leuke acties voorbij komen.
Nee, de meest voordelige prijs wordt op het moment van boeken aangeboden. Indien een chalet later voor een lager bedrag wordt aangeboden, geldt de lagere prijs niet voor reeds gemaakte boekingen.
Algemeen
Ja, het is mogelijk een chalet via ons te kopen. Het is een goede investering en zo heb je tegelijkertijd altijd een mooi chalet om samen met je hond(en) naar toe te kunnen.
Voor informatie hierover kun je ons een email sturen. vragen@vanmaanenvakantiehuizen.nl
Week: vrijdag 16.00 uur t/m vrijdag 10.00 uur of maandag 16.00 uur t/m maandag 10.00 uur. Weekend: vrijdag 16.00 uur t/m maandag 10.00 uur. Midweek: maandag 16.00 uur t/m vrijdag 10.00 uur. Indien er vanwege feestdagen andere vertrekdagen gelden, kun je dit lezen op onze website en op de reserveringsbevestiging die je na het reserveren via de email van ons hebt gekregen.
Na je vertrek zal de huishoudelijke dienst het chalet controleren op reinheid, eventuele inventarisgebreken en aangebrachte schade. Aangezien er natuurijk altijd tijdens je vakantie iets kapot kan gaan, zijn wij genoodzaakt om een waarborg per chalet per periode in rekening te brengen (100,-).
Dit bedrag wordt binnen 14 dagen na vertrek weer naar je rekening teruggeboekt, mits het vakantieverblijf goed achtergelaten wordt volgens onze voorschriften en indien je IBAN-nummer bekend is.
Als er extra (schoonmaak)werkzaamheden door de huishoudelijke dienst moeten worden uitgevoerd wegens overmatige bevuiling, wordt (een deel van) de waarborgsom ingehouden. Mochten we constateren dat er schade is ontstaan, dan krijg je hierover schriftelijk bericht voor de afwikkeling hiervan.
De parkplattegrond vind je op onze website onder faciliteiten en in de bevestiging via de email die aan je wordt gestuurd.
Nee, op dit park zijn uitsluitend chalets. Bij het buurbedrijf naast ons, op loopafstand is een snackbar, Beach club en restaurant en café maar deze zijn voornamelijk open in het hoogseizoen.
Alle supermarkten zijn met de auto heel dichtbij. In Sleen zit de AH en een lekkere bakker (5 minuten rijden). In Nieuw Amsterdam zit ook een AH maar ook nog andere supermarkten en in Emmen vind je echt alles. (10 minuutjes rijden met de auto.)
Ja, in de zomer kunnen kinderen zwemmen in het meer.
Er is een grote waterglijbaan. Kinderen kunnen bij ons buurbedrijf gebruik maken van een outdoor speeltuin en tegen betaling gebruik maken van een indoor speeltuin.
Er is ook een waterskibaan voor jong en oud.
Normaliter kun je bij ons buurbedrijf een visvergunning aanvragen. Er is maar een klein aantal plekken om te vissen en gratis is niet toegestaan. Vanwege het beperkte aantal plekken om te vissen (veelal karpervissen) is er geen garantie op het krijgen van een visvergunning….check dit dus bij het buurbedrijf ruim op tijd.
Het chalet staat vanaf 16.00 uur tot je beschikking. Mocht je wat eerder hier zijn, vraag ons dan even of het chalet misschien al schoon en klaar is, soms kun je er dan iets eerder in.
Is het nog niet klaar, dan kun je alvast je hond(en) uitlaten in het bos naast het park en om 16.00 uur de sleutel bij ons ophalen. Tot 17.00 uur kun je de sleutel bij onze receptie ophalen, daarna is de receptie gesloten.
Kom je later bij ons aan? Geef het ons dan vroegtijdig door. Wij geven je dan een code voor het sleutelkastje dat bij de voordeur van je chalet hangt. Zo hoef je dus niet meer langs de receptie en kun je aankomen op de tijd die voor jou zelf het prettigste is. Denk er wel om dat wij goed op de hoogte zijn van het aantal linnenpakketten dat er moet komen. Immers wanneer je met z’n 2en komt, gaan wij er standaard vanuit dat uitsluitend linnengoed nodig is voor het 2-persoons bed. Geef dus aan wanneer dit niet het geval is.
Wij leggen het beddengoed dan in je chalet.
LET OP: na 17.00 uur, en in het weekend, is de receptie gesloten, geef het ons dus wel tijdig door.
Bevestigingen en betalingen
Via onze website kun je veilig en gemakkelijk betalen met de volgende betalingsmiddelen:
- iDeal
- Sofort
- Paypal
- Bancontact
Je ontvangt een bevestiging van je boeking op het e-mailadres dat je bij reservering hebt opgegeven. Indien je de bevestiging niet hebt ontvangen, controleer dan of deze in je ongewenste e-mail terecht gekomen is. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op via info@vanmaanenvakantiehuizen.nl.
Via Mijn van Maanen bovenaan onze website kun je ook altijd je eigen boeking bekijken.
Mocht dit het geval zijn, neem dan contact met ons op via info@vanmaanenvakantiehuizen.nl.
Zodra je bij ons reserveert en aan het eind je betaling voldoet (aanbetaling of restant), dan krijg je automatisch een email van ons. Bij het reserveren ontvang je de email met de gegevens van je gereserveerde vakantie en onderaan de email zie je ook welk bedrag je al hebt betaald en wat er nog eventueel open staat. (Na het boeken kun je alles ook nog bekijken via Mijn van Maanen (button bovenaan onze website)).
Zodra je het restant aan ons betaalt (je krijgt hiervoor van ons een e-mail met een betaallink voor het resterende bedrag) dan ontvang je ook een email dat ook dat gedeelte bij ons binnen is.
Ja, nadat je de reservering gedaan hebt, vragen wij om een aanbetaling. Dit bedrag bedraagt 150,-. Uiterlijk 8 weken voor je vakantie hoeft pas het resterende bedrag betaald te worden. Boek je binnen 8 weken voor vertrek, dan voldoe je de reissom in een keer. Indien je eerst hebt aanbetaald, dan ontvang je automatisch van ons 8 weken voor je vakantie een email met een betaallink om het laatste gedeelte van je vakantie aan ons te voldoen.
Normaliter reserveer je via onze website je chalet en je betaalt dan ook via onze website. Voor het resterende bedrag ontvang je 8 weken voor je vakantie een email met een betaallink van ons.
Maar stel dat je om welke reden dan ook al eerder het resterende bedrag naar ons over wilt maken, dan kan dat via Mijn van Maanen (button bovenaan de website).
Bij elke reservering van een chalet dien je een waarborgsom te betalen. De waarborgsom of het restant daarvan wordt uiterlijk 14 dagen ná het vertrek teruggestort, mits je rekeningnummer bij ons bekend is en het chalet achtergelaten wordt conform onze (schoonmaak)voorschriften en er geen (schade)bedragen ter verrekening meer openstaan. Meer informatie over o.a. de waarborgsom vind je in de algemene voorwaarden.
Direct bij het reserveren vragen wij om een aanbetaling van 150,-. Het restbedrag dien je 8 weken voor aankomst te hebben voldaan. Indien je een reservering doet binnen 8 weken voor aankomst, dan dien je per omgaande het gehele factuurbedrag te voldoen.
Direct na het betalen van de aanbetaling ontvang je via de email een betaalbevestiging met daarin een overzicht van de kosten en het bedrag dat nog voldaan moet worden.
Je kunt je boeking ook altijd bekijken door in te loggen op onze website bovenaan bij Mijn van Maanen.
Bij een niet tijdige betaling zullen wij je reservering conform onze algemene voorwaarden annuleren. Je dient zelf de betaaltermijn voor het betalen van het restant in de gaten te houden. Uiteraard ontvang je van ons een e-mail met een betaallink.
Je kunt veilig en gemakkelijk betalen met de volgende betalingsmiddelen:
- iDeal
- Sofort
- Paypal
- Bancontact
Nieuwsblaf
Als je de Nieuwsblaf niet ontvangt terwijl je je toch hebt aangemeld, ligt dit waarschijnlijk aan een fout in je e-mailadres. Meld je daarom opnieuw aan via onze website.
Als dit niet het geval is, kan het ook aan je spamfilter liggen. Deze houdt soms ook gewenste e-mail tegen. Controleer je e-mail instellingen en kijk of onze mail niet in je spam terecht is gekomen.
Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrief door je e-mailadres achter te laten op de homepagina (klik hier).
Wil je niet meer op de hoogte gehouden worden van onze aanbiedingen en last minutes? Klik dan onderaan de Nieuwsblaf op de link ‘afmelden’. Daarna ben je meteen uitgeschreven, mocht je nog willen delen waarom, dan kan dat op de bevestigingspagina. Let op! Je ontvangt dan dus helemaal geen mail meer van ons.
De Nieuwsblaf wordt meestal maandelijks verstuurd.
Maar indien er bepaalde acties/workshops/nieuwtjes zijn kan dit soms vaker zijn. Wanneer je je net ingeschreven hebt voor de Nieuwsblaf, dan ontvang je de eerste periode wat vaker wat van ons om ons wat beter te leren kennen.
Voor onze aanbiedingen geldt een beperkte beschikbaarheid. Het is mogelijk dat je gewenste chalet inmiddels tegen de aanbiedingsprijs volgeboekt is.
Ik heb een oude Nieuwsblaf ontdekt waar interessante aanbiedingen in stonden. Kan ik die nog boeken?
De aanbiedingen uit onze Nieuwsblaf zijn van tijdelijke aard. Wij kunnen je daarom niet garanderen dat je gewenste accommodatie nog tegen dezelfde prijs te boeken is.
Dit is afhankelijk van de looptijd van de actie en de beschikbaarheid van het chalet.
Mijn gehuurde chalet
Het chalet staat vanaf 16.00 uur tot je beschikking.
Mocht je wat eerder hier zijn, vraag ons dan even of het chalet misschien al schoon en klaar is, soms kun je er dan iets eerder in. Is het nog niet klaar, dan kun je alvast je hond(en) uitlaten in het bos naast het park en om 16.00 uur de sleutel bij ons ophalen. Tot 17.00 uur kun je de sleutel bij onze receptie ophalen, daarna is de receptie gesloten.
Kom je later bij ons aan? Geef het ons dan even door. Wij geven je dan een code voor het sleutelkastje dat bij de voordeur van je chalet hangt. Zo hoef je dus niet meer langs de receptie en kun je aankomen op de tijd die voor jou zelf het prettigste is.
Denk er wel om dat wij goed op de hoogte zijn van het aantal linnenpakketten dat er moet komen. Immers wanneer je met z’n 2en komt, gaan wij er standaard vanuit dat uitsluitend linnengoed nodig is voor het 2-persoons bed. Geef dus aan wanneer dit niet het geval is. Wij leggen het beddengoed dan in je chalet.
LET OP: na 17.00 uur, en in het weekend, is de receptie gesloten, geef het ons dus wel tijdig door.
Voor alle chalets geldt dat de vertrektijd uiterlijk om 10.00 uur is. Eerder vertrekken kan uiteraard altijd, maar geef ons dan wel even een seintje. Vertrek je buiten onze kantoortijden? Gooi de sleutel dan in de brievenbus bij onze receptie aan de achterkant, leg het bedlinnen in de hal van je chalet en zet de verwarming op 15 graden.
Ja, in elk chalet is wifi aanwezig. Je selecteert in je chalet het netwerk van je eigen chalet (naam van het chalet) en het wachtwoord is: vakantiepret
Alle chalets beschikken standaard over een volledige inrichting voor het genoemde aantal personen. Wanneer je een chalet gekozen hebt, vind je op de website bij het chalet een overzicht met meer informatie over jouw chalet.
Het maximaal aantal personen staat per chalet aangegeven. Het is niet toegestaan meer personen mee te nemen dan waarvoor de accommodatie geschikt is, dit i.v.m. comfort en veiligheid en verzekering.
Ja, op onze website staan verschillende filmpjes over ons bedrijf. Verschillende programma’s van RTL4 zijn bij ons geweest om te filmen voor televisie. Klik hier om de filmpjes te bekijken.
Wijzigen/Annuleren
Het beste kun je ons een email sturen met de wensen via info@vanmaanenvakantiehuizen.nl. Aan een wijziging van het aantal personen (binnen het maximum van het chalet) zijn geen kosten verbonden. Wil je de aankomstdatum wijzigen, dan rekenen we 25,- administratiekosten, dat doen we uitsluitend wanneer er voldoende beschikbaarheid is en de wijziging minimaal 4 maanden van te voren bij ons is ingediend. Wijzigen naar een periode met een lager tarief is in principe niet mogelijk, tenzij het hoge tarief blijft gelden.
LET OP: Wanneer je een chalet geboekt hebt is het niet meer mogelijk om van chalet te wisselen indien er minder dan 4 maanden tussen het verzoek van wijziging zit en de geboekte vakantie en het volledige bedrag aan ons is betaald.
Het staat Van Maanen Vakantiehuizen vrij om te bepalen of en in hoeverre wijzigingen zullen worden geaccepteerd.
Het wijzigen van de aankomstdatum of het wijzigen van het gehuurde chalet brengen sowieso administratiekosten met zich mee.
Het wijzigen van een chalet is uitsluitend mogelijk indien er meer dan 4 maanden tussen het verzoek van wijziging zit en de geboekte vakantie en het restantbedrag nog niet is betaald aan ons. Bij een wijziging naar een goedkoper chalet blijft altijd de huurprijs van het duurdere chalet staan. Het wijzigen van chalet bedraagt 25,-. Het wijzigen van de boeking bedraagt 25,-.
De achterliggende reden hiervan is: Wij verhuren chalets van onszelf maar ook van diverse verschillende eigenaren. Wanneer je zou willen wisselen van chalet binnen een periode van 4 maanden voor je vakantie, dan gaat dit ten koste van een chalet eigenaar die zijn of haar chalet dan ineens weer onverhuurd heeft en ontvangt hiervoor geen annuleringskosten aangezien de vakantie wel door zou gaan maar niet meer in zijn of haar chalet. Dit is een onwenselijke situatie waardoor uitsluitend eventueel gewisseld kan worden bij geplande vakanties die langer dan 4 maanden van tevoren worden gewijzigd en het volledige bedrag nog niet aan ons is uitbetaald.
Een annulering kun je via de email doorgeven: info@vanmaanenvakantiehuizen.nl en moet tevens telefonisch worden doorgegeven (+31 (0)6 19043887) zodat we zeker weten dat de annulering ons heeft bereikt. De kosten van de annulering staan in onze algemene voorwaarden.
Stuur ons een email met je verzoek en wij zullen het verwerken in de reeds bestaande reservering. Voor de eventuele extra kosten ontvang je van ons een email met het bedrag.
Ja, je ontvangt via de email een bevestiging van de annulering met daarbij de kosten van de annulering.
De kosten voor een annulering zijn afhankelijk van een aantal zaken. Zie hiervoor de algemene voorwaarden.
Voor sommige wijzigingen worden kosten in rekening gebracht. De hoogte van de wijzigingskosten is 25,-. Deze wijzigingskosten worden niet in rekening gebracht in geval van een bijboeking/uitbreiding van de reservering.
Reserveren
Ja, deze is gelijk definitief. Je krijgt direct na het boeken via e-mail je bevestiging.
Ja dat kan, maar daarvoor kun je het beste even contact met ons opnemen via email (info@vanmaanenvakantiehuizen.nl). Een optie kan, maar uiterlijk 5 maanden voor de geplande vakantie willen we weten of het door gaat of niet.
Wanneer je je vakantie bij ons wilt reserveren op de website doorloop je in een aantal stappen het boekingsproces. Wanneer je alle stappen doorlopen hebt is je boeking definitief en word je gevraagd de aanbetaling te voldoen, deze bedraagt 150,- (in geval de reservering binnen 8 weken voor je vakantie is, dient het gehele bedrag in een keer betaald te worden). Het staat je uiteraard altijd vrij om direct het gehele bedrag te voldoen ondanks dat je vakantie nog langer dan 8 weken duurt.
Na betaling ontvang je via de e-mail een betaalbevestiging en het kostenoverzicht, de plattegrond van het park en verdere informatie over je vakantie bij ons. Wij willen je erop wijzen dat boekingen die je via het internet maakt definitief zijn.
De zogenoemde ‘afkoelingsperiode’, die in de wet ‘kopen op afstand’ wordt genoemd, is niet van toepassing op vakanties die je via onze site boekt.
Je kunt te allen tijde een chalet boeken. Er zit geen deadline aan mits het desbetreffende chalet nog beschikbaar is in de gekozen periode.
De tendens is dat mensen steeds vroeger hun vakantie boeken. Als je een periode selecteert en er komt geen chalet naar voren, dan is er geen chalet meer beschikbaar.
Het kan ook zijn dat je teveel zoekopties hebt aangeklikt en als je iets minder opties selecteert dat er dan nog wel beschikbare chalets zijn. Kom je er niet goed uit? Bel ons dan even op of stuur ons een e-mail, dan kijken we er samen naar: vragen@vanmaanenvakantiehuizen.nl of 06-19043887.
Als je het aantal personen en de gewenste periode ingevuld hebt, zie je dat in de totale prijs de verblijfskosten, linnenpakketten, boekingskosten, eindschoonmaakkosten, toeristenbelasting en energietoeslag zijn inbegrepen. Eventuele extra’s kun je toevoegen in Mijn van Maanen.
Kortingen
Voor alle kortingsregelingen gelden de volgende spelregels:
De korting wordt berekend over de huursom. Over bijkomende kosten en eventuele bijgeboekte extra’s wordt geen korting verleend. Combinaties van kortingen en korting op arrangementen zijn niet mogelijk. Kortingen, acties en aanbiedingen zijn niet van toepassing op eerder gemaakte reserveringen.
Honden
In bijna alle chalets zijn 4 honden welkom zonder extra kosten, ongeacht grootte of ras. In sommige chalets zijn maximaal 3 honden welkom. Deze informatie vind je terug bij de beschrijving van het chalet.
In GEEN ENKEL chalet is het toegestaan meer dan 4 honden mee te nemen.
Ja, elke hond is bij ons welkom! Zorg er wel voor dat een puppy zindelijk is en z’n coctail heeft gehad. Verder zijn entingen bij ons geen verplichting en adviseren we je hond te laten titeren (checken of een enting nodig is of niet)
Ja, elk chalet heeft een omheinde tuin. De meeste omheiningen zijn 1.80 meter hoog. Sommige chalets hebben een omheining van 1.50 meter of 1 meter hoog. Deze informatie vind je terug bij de beschrijving van het chalet en je kunt de verschillende opties ook aanvinken bij je zoekopdracht.
Alle chalets zijn omheind. De meeste chalets hebben een omheining van 1.80 meter hoog, sommige 1.50 meter of 1 meter. Wil je echt een zo hoog mogelijke omheining? Selecteer dan 1.80m hoog in de zoekfunctie.
Nee, op het park geldt een aanlijnplicht. In de tuin kan je hond natuurlijk lekker los en in het bos naast het park ook. In de buurt zijn veel mooie losloopgebieden waar je prachtige wandelingen kunt maken. Bestel bij je boeking De Speurneus (als e-book of als boekje) zodat je alleen de allermooiste wandeling zult maken en niets meer hoeft op te zoeken.
De speurneus kun je hier (link) ook apart bestellen.
Nee, hoe lief wij honden zelf ook vinden, het is niet hygiënisch. Bij constatering dat je hond(en) toch op bed geslapen hebben, zullen we nieuwe moltons aanschaffen en de reinigingskosten verrekenen met de betaalde borg.
Ja, je hond mag gewoon op de bank liggen maar alleen wel op voorwaarde dat je zelf een kleed hiervoor meeneemt zodat de bank niet vies wordt. Dit geldt ook voor de loungebank buiten. Neem gewoon een paar lekkere kleden mee…dan is het prima. Let op….honden mogen NIET op bed, ook niet op een meegebracht kleed wat je op bed legt.
We verkopen KVV Kivo vlees, dat kan bij ons besteld worden via de website of ter plekke. Ook kun je een bench huren voor een week/midweek/weekend of een fiets met een hondenfietskar zodat je hond mee kan met een fietstocht.
We verkopen organiseren ook regelmatig leuke workshops voor hondenbezitters (bijvoorbeeld hondenriemen maken, hondenspeeltjes maken, een tekenhalsband maken etc, hondenrassen weekenden etc). Voor al deze extra’s kijk je op de website bij pluspakketten en workshops. Klik hier voor de Pluspakketten en Hondenweekenden/workshops.
Jazeker, deze staan op de website vermeld.
Elke eigenaar dient ervoor te zorgen dat zijn hond geen overlast veroorzaakt. Dat wil zeggen, uitwerpselen worden op het park opgeruimd en overmatig blaffen moet worden gecorrigeerd. Natuurlijk blaffen honden wel eens en helemaal als ze andere honden horen blaffen. Maar omdat er zoveel honden op dit park zijn is het wel prettig dat een eigenaar zijn hond even naar binnen roept als hij blijft blaffen. Als je zelf weggaat is het niet toegestaan je hond alleen in de tuin achter te laten. Bekijk ons parkreglement.
Nee, het water is uitsluitend voor mensen bedoeld.
Er zijn 2 hondenstranden op minder dan 10 minuten rijden van het park af. De routebeschrijvingen staan op de website onder het kopje faciliteiten/hondenstranden
Alle chalets liggen op loopafstand van het bos, maar sommige natuurlijk dichterbij dan anderen. Op de plattegrond op de website kun je precies zien hoe ze gesitueerd zijn. Hier vind je de plattegrond.
Nee, het park is niet vuurwerkvrij. Over het algemeen is het wel erg rustig en hoor je de dagen voor de jaarwisseling geen knallen. Tijdens de jaarwisseling wordt er wel vuurwerk afgestoken, maar dat duurt over het algemeen nooit erg lang.
De Jumper zit in Emmen. Dat is ook de sponsor van onze welkomsttasjes. Het adres is: Jumper Emmen Noordbargerstraat 11 7811 KE Emmen 0591-555289.
Je kunt ook even een kijkje nemen bij Organimal.
Als gast bij ons, kun je door de code VANMAANEN in te vullen, ALTIJD 10% koritng krijgen op alles in hun webshop. Een echte aanrader. Neem hier een kijkje
Diergeneeskundig Centrum Zuid-Oost Zetelveenweg 6 7841 BP Sleen 0591-361368 of:
Dierenkliniek Makatsi Vaart ZZ 62 7833 AC Nieuw Amsterdam 0591-551595
Ja, wij willen je heel graag helpen!
Een paar plekjes per week zijn er op het park beschikbaar voor individuele begeleiding. Maar deze plekjes zijn vaak al maanden van tevoren geboekt… wees er dus snel bij.
Een andere manier voor hulp is via ons andere bedrijf:
van Maanen LOCA, klik hier.
Je kunt hier kiezen voor onbeperkte hulp door lid te worden van onze online LOCA Club, of door een Zoom sessie in te boeken of een online cursus aan te schaffen.